Strategie maakt het verschil

Strategie maakt het verschil

Abonnementkosten: € 29.95
Beschrijving: Strategie is hét wapen om de strijd met de concurrentie aan te gaan. De strategie van een organisatie, of dat nu een profit- of een non profitorganisatie is, bepaalt uiteindelijk het succes. Nu en in de toekomst. Strategie maakt bijvoorbeeld het verschil bij de doorbraak van de elektrische auto en in de luchtvaart tonen ontwikkelingen aan dat de strategie bepalend is voor de concurrentiepositie van luchtvaartmaatschappijen. Het hebben van een strategie is echter niet voldoende. Het blijft niet bij strategie alleen; zonder een juiste uitvoering is strategie een mooi document in een bureaulade.In dit boek zijn de nieuwste wetenschappelijke inzichten gecombineerd met sprekende voorbeelden uit de praktijk. De recente economische crisis noopt veel bedrijven tot het aanpassen van de strategie. Innovatie en duurzaamheid zijn niet weg te denken in deze discussie. Ook strategie voor de non-profitsector en de relatie tussen strategie en organisatieverandering komen uitvoerig aan de orde. Verhalen in de pers over bedrijven als ABN AMRO, Enron en Ahold maken duidelijk hoe bepalend de rol van leider is. Managers worstelen met strategische dilemmas die zich wel 'als vanzelf' aandienen maar zich niet als vanzelf oplossen. En juist de wijze waarop organisaties met dilemmas omgaan is bepalend voor het succes van de strategie. Deze dilemmas komen ruim aan bod en vormen een rode draad in veel van de bijdragen.'Strategie maakt het verschil' is samengesteld door auteurs met een gemeenschappelijke passie voor strategie. Vanuit de wetenschap én vanuit de praktijk overhandigen zij hun visie waarmee u uw voordeel kunt doen. Daarmee bestaat strategie ook uit visies die het verschil voor u en uw eigen organisatie kunnen maken. "Dit boek is meer dan een verdiende pluim, het is een nieuw begin van een discussie over waar het met strategie verder heen zal gaan. Een uitdaging het te lezen en er iets verder mee te doen. Dat is immers de goede combinatie: kennis en actie!" Ben Verwaayen, CEO Alcatel-Lucent."Mijn conclusie, die is gebaseerd op mijn eigen ervaringen in de praktijk van de luchtvaart: strategie maakt inderdaad het verschil." Pieter Bouw, van 1991 tot 1997 president-directeur KLM.

Dit artikel wordt u aangeboden door: Wannaboeks-Algemeen
Mail dit artikel naar een vriend / kennis / familielid

© 2024 Boeken koop je op boekshoponline.nl  |  Wij hebben momenteel 82119 artikelen in ons bestand