Second Sight 2011

Second Sight 2011

Abonnementkosten: € 75.00
Beschrijving: Trends en toekomstverwachtingen voor 2011... and beyondIn het jaarboek 2011... and beyond geven 121 trendprofessionals uit binnen- en buitenland hun visie op de tokomst. 2011 wordt volgens hen een jaar waarin de economische crisis zich nadrukkelijker laat voelen dan in 2010. De polarisatie in de samenleving neemt toe. Zeker gevoelsmatig zal de crisis veel zwaarder zijn dan in 2010. Deze 'gevoelscrisis' zal zich bovendien niet alleen beperken tot het economische domein: de milieucrisis, de onevenwichtige welvaartsverdeling, het afnemende vertrouwen in de overheid en andere problemen laten zich in 2011 gelden, meer nog dan in 2010. De behoefte aan verandering wordt breed gedragen, maar er is grote onenigheid over wat er precies moet gebeuren.In het beste geval is 2011 een overgangsjaar, dat een betere periode inluidt. Misschien is alle onrust wel een voorbode van een betere samenleving. Beter, dat wil zeggen een samenleving die het kan stellen zonder de harde, neoliberale tucht van de markt én zonder de rigide aansturing die van veel huidige bedrijven en organisaties. Een samenleving die duurzamer is dan de huidige. Een netwerksamenleving ook, waarin de 'wisdom of crowds' veel beter tot uitdrukking komt. In het nieuwe jaarboek van Second Sight blikken 121 trendprofessionals vooruit op deze nieuwe samenleving.Verder in het jaarboek: - Wat is in en wat is uit in 2011?- Kleuren in 2011 volgens de Foresee Color & Design Group van Akzo Nobel- Interviews met Piers Fawkes (PFSK), Lode Schaeffer (Indie/Ben & Jerrys) en Adam Katz (The Limits of Fun/Levis Workshops)- Voorspellingen en toekomstscenarios: het onderwijs, e-Commerce, food, technologie, duurzaamheid, marketing & media, health, de netwerksamenleving en de organisatie van de toekomst - Trendanalyses van 121 trendprofessionals, onder wie nationale en internationale trendwatchers en -forecasters als Adjiedj Bakas, Carl Rohde, Hilde Roothart, Justien Marseille, David Carlson (David Report) en Rolf Jensen (The Dream Company), wetenschappers als Jan Latten (UvA), Jaap Koelewijn (Nyenrode), Wim de Ridder (TU Twente) en andere tientallen visionairs, van Anneke Ammerlaan (Ammerlaan Food) tot Milou van Rossum (Moderedactrice de Volkskrant) en van Tony Bosma (Ordina) tot Boris Veldhuijzen van Zanten (The Next Web).Nadere informatie:Second Sightinfo@secondsight.nlTel. 020 470 74 44www.secondsight.nl

Dit artikel wordt u aangeboden door: Wannaboeks-Algemeen
Mail dit artikel naar een vriend / kennis / familielid

© 2024 Boeken koop je op boekshoponline.nl  |  Wij hebben momenteel 82119 artikelen in ons bestand