Prijzen & Tarievengids 2010-2011

Prijzen & Tarievengids 2010-2011

Abonnementkosten: € 24.50
Beschrijving: Prijzen en Tarievengids voor zzp, freelancer, en mkb 2010/2011Hoe hoog kan uw uurtarief zijn? De Prijzen & Tarievengids helpt u bij het bepalen van uw tarief als zelfstandige. Vraag niet te veel, of erger maak uw tarief niet te laag. Met ruim honderdvijftig actuele tarieven van verschillende beroepsgroepen. De Prijzen & Tarievengids vijf methodieken om een tarief te berekenen en 150 tarieven van verschillende beroepsgroepen (zie lijst inhoudsopgave). Onmisbaar voor ZZP'ers, freelancers en opdrachtgevers. Wat bent u waard?Deze gids bevat de meest recente tarieven van ruim 150 beroepsgroepen. Met de gegevens in deze gids kunt u uw uurtarief of uw prijs bepalen of, als u opdrachtgever bent, kijken of de gevraagde tarieven of prijzen redelijk zijn. De Prijzen & Tarievengids gids bevat naast tarieven van verschillende beroepsgroepen ook vijf rekenmethodieken om prijzen of tarieven te bepalen. De gegevens in deze gids zijn afkomstig van ons continue tarievenonderzoek en eigen research. Wat kost dat, wat kunt u voor uw diensten vragen?Deze vraag vormt de kern van de Prijzen & Tarievengids. Het antwoord is afhankelijk van een groot aantal factoren. Wat is meer waard voor de verdwaalde wandelaar die al twee dagen zonder drinken in de woestijn ronddoolt, een fles water of een rugzak gevuld met veertig kilo goud?Wat koopt u voor uw geliefde, een literfles parfum (of aftershave) van 3 euro of een klein flesje parfum van 30 euro? Wat is meer waard, een besturingssysteem van 300 euro dat regelmatig vastloopt of een gratis besturingssysteem? En welk besturingssysteem wordt het vaakst gebruikt? Het blijkt dat de prijs niet alleen bepaald wordt door kwaliteit of hoeveelheid maar dat de prijs vooral afhankelijk is van de verwachting van de koper. Natuurlijk is de prijs belangrijk, een prijsverlaging kan de omzet verhogen, maar er zijn ook voorbeelden dat een prijsverhoging tot omzetstijging leidde (het was zo goedkoop, het kon gewoon niet goed zijn).Als freelancer of ZZPâer (Zelfstandige Zonder Personeel) of als ondernemer heeft u te maken met een verwachtingspatroon van uw klanten. Ze kiezen u omdat u goed bent of goedkoop, uw klant verwacht een prijs die bij uw kwaliteiten past. U kunt de perceptie die uw klanten van uw producten of diensten zelf creëren onder andere door uw prijsstelling. Deze gids biedt richtlijnen voor het bepalen van de prijs van diensten of producten. U bepaalt uw prijs aan de hand van rekenmodellen en strategieën of aan de hand van standaardtarieven die per beroepsgroep gehanteerd worden. Daarnaast bespreekt deze gids in het kort enkele methodieken voor het vaststellen van de prijs van uw producten of diensten. Over dit onderwerp zijn al bibliotheken volgeschreven, deze gids volstaat daarom met een kort overzicht van prijsstrategieën. Hiermee bent u in staat om uw prijsbeleid te formuleren en uit te voeren.Inhoudsopgave InhoudDe enquête 8Hoofdstuk 1 bepaal uw tarief 9Methode 1: Wat is uw marktwaarde 9Methode 2: Benchmarking 12Methode 3: Hoeveel wilt u eigenlijk verdienen? 12Taakstellende begroting 13Methode 4: Tariefbepaling aan de hand van marktwaarde en de opdracht 13Werk aannemen of werken op nacalculatie? 15Methode 5, vergelijken met loondienst 17Het tarief bij parttime werk 17Berekenen van overige kosten 17BTW 18Reiskosten 20Wanneer welke methode gebruiken? 21Hoofdstuk 2 Kortingen 22Handelskortingen 22Hoofdstuk 3 Tarieven van beroepsgroepen 24Aannemers 24Accountants 24Acteur training (trainingsacteur) 24Acteurs dramaserie 26Administrateurs 26Adviseurs 26Advertentieverkopers 26Advocaten 27Anesthesiologen 30Architecten 30Artiesten 30Artsen 30Artiesten/ Zangers/ zangeressen 31Automatiseringsdeskundigen 31Bands bruiloften 32Bedrijfsfotografen 33Bedrijfsartsen 33Belastingadviseurs 33Bloemkwekers 33Boekhouders 33Boekhoudkundig medewerkers 33Bouwadviseurs 33Bouwkostendeskundigen 33Bouwkundig tekenaars 34Business consultants 34CAD Tekenaars 34Cameramensen 34Camera-assistentie 34Chauffeurs 35Commentaarstemmen 35Communicatieadviseurs 35Computerdeskundigen 35Constructief ontwerpers 35Consultants 35Controllers 35Copywriters 36Correctors 36Dansers 36Dakdekkers 36Decorateurs 36Decorbouwers 37Deurwaarders 37Directeuren 37Docenten 37Dtpâers 37Duikers 37Electromonteurs 38Electrotechnici 38Erotische acts 38Financieel consultants 38Fotografen 38Fotolassers 40Fysiotherapeuten 40Geluidstechnici 41Grafici 41Grimeurs 41Grip 42Illustratoren 42Ingenieurs 42Installateurs 42Interim managers (zie managers) 42Journalisten 43Juristen 44Klussenbedrijven 44Koks 44Lassers 44Lichttechnici 44Logopedisten 44Loodgieters 45Loopbaanbegeleiders 45Makelaars 45Management Assistenten 45Managers (interim) 45Mediation 46Medisch specialisten 46Minimumloon 46Modellen 46Monteurs 46Netwerkbeheerders 47Notarissen 47Ontwerpers 47Organisatieadviseurs 48Ortopedagogen 48Pedicure 48PR-adviseurs 48Presentatoren 48Programmeurs 49Psychologen 49Quality manager 49Reclamemakers 49Scenarioschrijvers televisie 49Scheepstimmermensen 50Schilders 50Schoonmakers (bouw) 50Schoonmakers (huishoudelijk) 50Schoorsteenvegers 51Secretaresse 51Slotenmakers 51Slopers 51Stratenmakers 52Stoelmasseurs 52Stoffeerders 52Stucadoors 52Systeembeheerders 52Software Architect 52Software Analisten 52Taxateurs 52Tegelzetters 53Tekstschrijvers 53Therapeuten 53Timmermensen 53Tolken 54Trainers - coaches 54Vertalers 54Verwarmingsmonteurs 55Video-editors 55Visagisten 55Voorlichters 55Vormgevers 56Webdesigners/developers 56Werktekenaars 56Zzpâers 56Hoofdstuk 4 De offerteaanvraag 57Wat bevat uw offerte 58Voorwaarden 59Verplichtingen opdrachtgever 59Hoofdstuk 5 Wat is de functie van de prijs 60Prijsdoelstellingen: 61Hoofdstuk 6 Prijsperspectieven en de bedrijfsformule 621. De prijs vanuit het perspectief van het product of de dienst 622. De prijs vanuit het producenten/dienstverleners perspectief 643. De prijs vanuit het Klantperspectief 654. De prijs vanuit de markt 65Hoofdstuk 7 Diverse strategieën om prijzen te bepalen 66Actief Prijsbeleid 66Bait pricing 66Hoofdstuk 8 Betalingsproblemen 71Als een klant niet betaalt 71

Dit artikel wordt u aangeboden door: Wannaboeks-Algemeen
Mail dit artikel naar een vriend / kennis / familielid

© 2024 Boeken koop je op boekshoponline.nl  |  Wij hebben momenteel 82119 artikelen in ons bestand