Optimaliseren van clientenparticipatie

Optimaliseren van clientenparticipatie

Abonnementkosten: € 36.80
Beschrijving: Een hulpverlener in de sociaalāagogische beroepspraktijk dient zich voortdurend vragen te stellen als: hoe gaat het met mijn cliĆ«nt, wat gebeurt er tussen mij en mijn cliĆ«nt, wat kan ik anders doen, wat kan ik beter doen om de cliĆ«nt te helpen diens kwaliteit van leven te verhogen? Hoe sluit ik het best aan bij de cliĆ«nt en hoe geef ik de cliĆ«nt optimale ruimte om mee te denken, mee te praten, en mee te beslissen? Hoe genereer ik tegenspraak? In dit boek geeft Frans Brinkman antwoord op bovenstaande vragen in een verkenning van het partnerschap van cliĆ«nten. Hij legt daarbij het accent op individuele hulpverleners. Hoe dienen zij zich te verhouden tot cliĆ«nten, cliĆ«ntvertegenwoordigers en naasten van cliĆ«nten? Hoewel ook handelingsaanwijzingen worden geven, is de kern van het betoog de zogenaamde reflectieve professionaliteit. De auteur schetst in vier delen de achtergrond van cliĆ«ntparticipatie en gaat in op structuren en grenzen om vervolgens aandachtspunten de voor gespreksvoering de revue te laten passeren. Het boek besluit met een deel over de bijdrage van cliĆ«nten aan onze werkontwikkeling.

Dit artikel wordt u aangeboden door: Wannaboeks-Algemeen
Mail dit artikel naar een vriend / kennis / familielid

© 2024 Boeken koop je op boekshoponline.nl  |  Wij hebben momenteel 82119 artikelen in ons bestand