Hoe consumenten denken

Hoe consumenten denken

Abonnementkosten: € 34.90
Beschrijving: Gerald ZaltmanHOE CONSUMENTEN DENKENhandboek met de nieuwste inzichten uit de neuropsychologieDit boek gaat over marktonderzoek. We geven er kapitalen aan uit en toch slaat tachtig procent van het nieuwe productaanbod de plank mis. Helaas is het patroon voorspelbaar: consumenten zeggen dat ze iets willen, bedrijven maken het, en is het eenmaal verkrijgbaar, dan koopt niemand het. Hoe kan dat? Weten consumenten soms niet wat ze willen? Gerald Zaltman betoogt dat ze dat heus wel weten, érgens, maar het probleem zit "m in de conventionele marktonderzoeksmethoden. Die gaan niet ver genoeg om de consument te helpen zijn echte wensen op te diepen en te uiten. Om die wensen boven tafel te krijgen is simpelweg meer psychologische kennis van de consument nodig; zijn keuze voor een product maakt hij voor vijfennegentig procent onderbewust. De hamvraag voor de marketeer is dus: hoe kraak je dat onderbewuste? In heldere taal leidt Zaltman hem naar het antwoord, en dat is de "psychologie van de markt", oftewel het complexe, dynamische spel tussen de gedachten van de consument en die van de marketeer zelf. Toonaangevende bedrijven beheersen dit psychologische spel, hebben het onderbewuste al ontgonnen en boeken er opmerkelijke resultaten mee. Op basis van neurologisch en sociologisch onderzoek, literaire analyse en cognitieve wetenschap biedt Zaltman inzicht in wat er precies gebeurt op het moment dat de consument zijn diepste wensen in kaart brengt en zich een mening vormt over een nieuw product. Hij introduceert innovatieve hulpmiddelen en technieken die marketeers helpen om:? het onderbewuste van consumenten aan te spreken.? betekenisvolle metaforen deel uit te laten maken van merkboodschappen.? te begrijpen hoe hun eigen denken functioneert, en hoe zezelf creatiever en succesvoller kunnen leren denken.Hoe consumenten denken is opwindend (…) en bevat provocatieve ideeën. fast companyGerald Zaltman is hoogleraar Marketing aan Harvard Business School en lid van het interdisciplinaire Initiatief Geest, Hersenen en Gedrag. Daarnaast is hij medeoprichter van onderzoeks– en adviesbureau Zaltman Associates.? vertaald in 15 landen? top–vijf van meest invloedrijke businessboeken in Amerika? Zaltman ontving meerdere prijzen voor dit boek.paperback, ca D 32,90ca 336 bladzijden, 15 x 23 cmoorspronkelijke titel: How Customers Thinknur 802, 770boeksoort: Woktober 2008BUSINESS CONTACT, MARKETING978904700116

Dit artikel wordt u aangeboden door: Wannaboeks-Algemeen
Mail dit artikel naar een vriend / kennis / familielid

© 2024 Boeken koop je op boekshoponline.nl  |  Wij hebben momenteel 82119 artikelen in ons bestand