De kunst van het betrekken

De kunst van het betrekken

Abonnementkosten: € 24.95
Beschrijving: Medewerkers willen participeren. Ze willen invloed hebben op hun werk enhun organisatie. Daar worden ze beter van. Dat vinden ze zelf, maar dat blijktook uit onderzoek. Managers willen werknemers laten participeren om daarmeemeer succes te hebben bij de totstandkoming of uitvoering van hunbeleid. Gelijk hebben ze, maar de uitvoering blijkt weerbarstig. Hoe komt hetdat partijen die hetzelfde willen, elkaar in de praktijk moeilijk vinden? Wat kunje doen om participatie tot een succes te maken, ten voordele van iedereen?En welke bijdrage kan de ondernemingsraad leveren?De kunst van het betrekken geeft antwoord op deze en andere vragen. Het iseen bron van refl ectie, die je verleidt om naar je eigen rol en naar de organisatiete kijken. Duidelijk wordt dat er niet één manier is om participatie teorganiseren en dat er veel vereisten zijn. In negentien artikelen vertellen verschillendeauteurs over hun ervaringen met participatie. Ervaringen uit hunpraktijk als directeur of manager, de wetenschap, de organisatiepsychologie ofde organisatiekunde. Het resultaat: negentien parels van participatie, door uaaneen te rijgen in uw eigen praktijk.Lydia Schippers en Dick Termond hebben de methodiek MedezeggenschapSamen ontwikkeld en zijn al enkele jaren intensief betrokken bij de vernieuwingvan medezeggenschap en het vergroten van de betrokkenheid vanwerknemers bij hun organisatie. Dit boek is onder hun eindredactie totstand gekomen.

Dit artikel wordt u aangeboden door: Wannaboeks-Algemeen
Mail dit artikel naar een vriend / kennis / familielid

© 2024 Boeken koop je op boekshoponline.nl  |  Wij hebben momenteel 82119 artikelen in ons bestand